Forum de discussion
Livre d'hôtes
Empreinte

Forum de discussion

Fil avec beaucoup de réponses

A smile from my ancestors...

Auteur Message
le: 20. 05. 2018 [23:17]
Kuba
Auteur du fil
Inscrit depuis: 17.05.2018
Interventions: 7
And by the way, there is a professor in the University of Lodz whose interests were the immigrants from Hesia and Baden. I know him a bit. He has written a very detailed and interesting text about the procedures of what were happening with all the people from Germany in ~ y.1830 which came to live in Poland next to Lodz. The text is based on two villages placed appox 6 km from Mikolajewice.

The text is in polish, however it is easy to put it all to google translator.

That text also explains why Siegwarts become Zygwarts... All the newly come people had to sign a contract. The notary who was preparing the contract changed all the names to what he was hearing.

[Cette intervention à été corrigée 1 fois, en dernier le 20.05.2018 à 23:30.]

Tableau de bord:

Nombre d'intervenants qui sont actuellement en ligne : 0, dont 0 intervenants identifiés et 0 Invités.
Aujourd'hui, 0 intervenants identifiés et 0 Invités étaient connectés.

Actuellement connectés

Total des visites aujourd'hui

Forum / Archiv - Familienverband Si(e)gwart(h) a 89 intervenants enregistrés, 547 Thèmes et 737 interventions.

Enregistrer
Moteur de recherche